Hyppää sisältöön

Ellun Kanojen panostus design-osaamiseen tuo voittoja – uteliaiden asiakkaiden kanssa rakennetaan maailmanluokan brändejä

Ellu

18.10.2022

3 minuuttia

Käsi laittaa kukkia metalliseen lokeroon.

Ellun Kanat on menestynyt design-, brändi-, ja viestintäkilpailuissa Suomessa ja kansainvälisesti. Nappaa tästä inspiraatiota oman organisaatiosi seuraavaan rohkeaan bränditekoon!

Kootaanpas voitot yhteen ja röyhistellään hetki rintaa mahtavien asiakkaidemme kanssa. 

Tuoreimpana tunnustuksena sosiaali- ja terveysministeriön sekä valtioneuvoston kanslian kansalliseen lapsistrategiaan luotu vaikuttava ja kaikenikäisiin kohderyhmiin vetoava kuvitus palkittiin kansainvälisessä design-kilpailussa, Red Dot Awardsissa. Kuvitus voitti opetuksellisten kuvitusten sarjan.

Kiitos hienosta kisamenestyksestä kuuluu ennen kaikkea asiakkaillemme. Muutoshaluisten ja uteliaiden asiakkaiden kanssa pystymme maailmanluokan saavutuksiin”, kommentoi Ellun Kanojen toimitusjohtaja Taru Tujunen.

Ratkaisu ihmisiä puhututtavaan ongelmaan kiinnostaa myös mediaa

Merkitykselliset kampanjat ja isot teot ovat välineitä tehdä brändeistä ilmiöitä ja puheenaiheita erilaisten sidosryhmien kesken.

Kesällä nappasimme voiton IPRA Golden World Awards –kilpailussa oikeusministeriön kanssa suunnitellulla ja toteutetulla Kyllä kaikki meistä -kampanjalla, joka kannustaa sivustakatsojia puuttumaan seksuaaliseen häirintään.

Kampanja palkittiin poikkeuksellisesta ansaitun median näkyvyydestä; kampanja tavoitti lukuisilla valtakunnallisilla mediaosumilla jopa 4,5 miljoonaa suomalaista. 

Vuonna 2021 Ellun Kanat voitti samaisessa kilpailussa pronssia makeisbrändi Aakkosten juhlavuoden kunniaksi tehdyllä PR-kampanjalla, joka saavutti lanseerausviikollaan laajan mediahuomion. 

Yleisön huomio kaapataan rohkealla ja näkemyksellisellä brändityöllä

Yhdessä Pohjolan Peruna Oy:n kanssa luotu Rooty – The Kind Side -tuotebrändi palkittiin pronssilla European Design Awardsissa elintarvikepakkausten kategoriassa. Aiemmin Rooty on voittanut kultaa Lontoossa Euroopan parhaita brändejä palkitsevassa Transform Awardsissa 2022 sekä Pohjoismaiden Transform Awardsissa 2021 parhaasta uuden brändin strategisesta tai luovasta kehityksestä. 

“Ellun Kanojen design-osaamista on kehitetty määrätietoisesti ja se alkaa tuottaa tulosta”, kertoo Ellun Kanojen Head of Design Sasu Haanpää

“Design-kentällä olemme vielä altavastaajan asemassa, ja haluamme haastaa totuttuja tekemisen tapoja rohkeasti. Kanalan asenne näkyy myös suunnittelussamme – teemme erottuvia ja rohkeita toteutuksia, jotka huomataan”, Sasu jatkaa. 

Mainio esimerkki erottuvasta designista on Best Caravan, jonka pölyttyneitä karavaanarimielikuvia tuulettanut brändiuudistus voitti kultaa Transform Awards Europessa 2022 liikenne- ja logistiikka-alan parhaana visuaalisena identiteettinä.

Yhteiskunnallinen ymmärrys käyttöön brändityössä


Ellun Kanoja on palkittu myös kotimaisissa design-kilpailuissa. Perinteikkään Lakimiesliiton kanssa Ellun Kanat toteutti brändiuudistuksen, jonka yhtenä tarkoituksena oli kommunikoida liiton laajempaa merkitystä yhteiskunnassa. Uudistettu ja myös uuteen sukupolveen vetoava brändi palkittiin Hopeahuipulla Vuoden Huippujen 2022 identiteetti -sarjassa. 

“Ellun Kanoilla brändi- ja design-osaaminen yhdistyy yhteiskunnalliseen ymmärrykseen. Brändityömme perustuu aina ymmärryksen muodostamiseen ympäröivästä maailmasta ja siihen vaikuttavista ilmiöistä. Tähän ymmärrykseen tukeutuen rakennamme brändistrategian, joka muotoillaan näkyväksi designin keinoin”, Sasu kertoo.

Ellun Kanat on brändin rakentamisen strateginen kumppani. Autamme asiakkaitamme brändistrategioiden ja visuaalisen ilmeen luomisessa sekä kampanjoiden ja isojen tekojen suunnittelemisessa ja toteuttamisessa. Lue lisää palvelutarjonnastamme täältä.

Olisiko brändi- ja designosaamisestamme teille apua? Ota yhteyttä:

Sasu Haanpää
muutoksen tekijä, liiketoimintajohtaja
sasu.haanpaa@ellunkanat.fi
+358 44 796 0092

Haku