Kirsi Piha

muutoksen tekijä, perustaja
strategiat, kriisit, mahdollisuudet
+358 50 560 1755

Kirsi uskoo mahdollisuuksiin ja viestinnän liiketoimintaa vauhdittavaan rooliin. Mahdollisuusviestinnän pioneeri on omimmillaan erityisesti viestinnän strategisessa konsultoinnissa ja nopean toiminnan sparrauksessa. Kokemusta mediasta löytyy paitsi tekijänä, myös sen kohteena. Suorapuheinen, kiroilevakin, mutta pohjimmiltaan kiltti muutoksen tekijä, joka ei päästä asiakasta kuitenkaan liian helpolla. Utelias ihminen käyttää vapaa-aikansa lukemalla kaikkea mahdollista.

60 %
strategista ajattelua
20 %
nopeaa toimintaa
20 %
omituisia ideoita, joista osa toteuttamiskelpoja ja hienojakin
Strategia ja kulttuuri

Pidä pahimmankin kriisin keskellä arvoistasi kiinni

Mika

Muutostilanteen happinaamarivaiheen jälkeen kolme vaihetta kietoutuvat toisiinsa: niitä kuvaavat kompassi, kartta ja kengät.

Lue
Viestintä

Jos haluat muuttaa ihmisen mieltä, anna hänelle mahdollisuus olla osa ratkaisua eikä vain osa ongelmaa

Mika

Koronakriisin keskellä on optimaalinen hetki pohtia, kuinka ihmiset muuttuvat ja muuttavat toimintaansa toivotulla tavalla. Syntyykö muutos paniikkia lietsomalla vai ihmisiä osallistamalla?

Lue
Viestintä

Lukeminen on nyt hankalaa – vai pitäisikö sittenkin ajatella toisin?

Kirsi

Mitä tapahtuu huomenna lukemiselle? -kirja ilmestyy torstaina 26.3. Kirjassa tarkastellaan lukemisen perinteitä ja uusia suuntauksia, sen merkitystä yksilölle ja yhteiskunnalle.

Lue
Strategia ja kulttuuri

Pelosta muutosvoimaan: Näin rakentui tulevan kirjamme kansi

Kirsi

Muutosvoima-kirjan kannen suunnittelemisen prosessi todisti, kuinka muutos onnistuu vasta, kun asiat tehdään yhdessä ja halu muuttua on yhteinen. Organisaatioiden muutoksessa keskitytään usein väärään asiaan eli muutosvastarinnan ja pelon torppaamiseen.

Lue
Viestintä

Läpinäkyvässä ajassa muutoksen pelko koituu kohtaloksi – niin yritysmaailmassa kuin politiikassakin

Kirsi

Kun nopeasti muuttuva maailma ympärillä ei miellytä, muutosvastarintainen turvautuu satumaailmaan. Sen pohjalle on kuitenkin vaikea rakentaa strategiaa, jolla menestyy oikeassa maailmassa. Kokoomus on identiteettituskissaan tästä hyvä esimerkki.

Lue
Viestintä

Viestintä on väline vuoropuheluun maailman kanssa

Kirsi

Silottelusta, turhasta punakynästä ja kaikkien kulmien pyöristämisestä on siirryttävä tositoimiin. Vuonna 2020 hymistelevä yritys ei enää pärjää.

Lue
Strategia ja kulttuuri

Johtajuus on muuttunut radikaalisti: Modernissa yrityksessä me kaikki olemme johtajia

Kirsi

Moderni palveleva johtajuus toteutuu silloin, kun johtaja auttaa meitä palvelemaan yhteisöä ja saavuttamaan yhdessä sen, mitä on lähdetty tavoittelemaan.

Lue
Strategia ja kulttuuri

Case Hyyppä – mitä ihminen voi oppia löytökoiralta?

Kirsi

Vieraaseen toimintaympäristöön viety löytökoira on usein pelokas, kuten tuttuihin ja turvallisiin toimintamalleihin kiintynyt yrityskin. Pelon voittamisessa tärkeintä on uteliaisuus.

Lue
Strategia ja kulttuuri

Kotter oli ehkä oikeassa – mutta ei ole enää

Kirsi

Viestintä ei ole vain yksi vaihe saatikka aputoiminto yrityksen muutosprosessissa. Se ratkaisee onnistumisen.

Lue

Meitä kiinnostaa yhteistyö kanssasi!

Otathan yhteyttä, niin voimme auttaa!