Hyppää sisältöön
Wing

Täysin uudenlaisen palvelun lanseerauskampanja

Google X:n kasvatti Wing valitsi Suomen ensimmäiseksi maaksi Euroopassa avatakseen drone-kuljetukset keväällä 2019. Yhteistyön tavoitteina oli saada näkyvyyttä mediassa ja tuoda Wing suomalaisten tietoisuuteen. Halusimme saada ihmiset innostumaan drone-kuljetusten mahdollisuuksista.

Muutostarve

Suunnitella ja toteuttaa lanseerauskampanja uudelle palvelulle täysin uudella markkinalla – nopeasti ja ilman maksettua mediaa.

Näkemys

Ellun Kanojen tärkein tehtävä oli muuttaa suomalaisten entuudestaan varautuneita mielikuvia droneista ja kasvattaa innostusta uutta kuljetuspalvelua kohtaan. Suunnittelimme kampanjan, jossa yhdisteltiin luovalla tavalla brändiuudistusta, videota, mediatyötä, yhteistyötä Helsingin kaupungin kanssa sekä näkyvyyttä Slushissa. Teimme Wingille muun muassa lanseerauskampanjan konseptin, suunnittelimme brändi-ilmeen Suomen lanseeraukseen, teimme videon dronenkäyttömahdollisuuksista sekä järjestimme mediatilaisuuden ja online-kyselyn.

Muutos

Kampanja ylitti kaikki tavoitteet. Saimme viranomaiset, sidosryhmät ja kaupunkilaiset mukaan palvelun kehittämiseen, ja teimme droneista kuuman puheenaiheen. Wing-lanseeraus uutisoitiin yli 300:ssa mediassa, mm. Helsingin Sanomat, New York Times, BBC, Telegraph ja TechCrunch. Kampanja kääntyi globaaliksi tunneissa. Sen media-arvo ylitti 10 miljoonaa euroa, ja kampanja tavoitti yli 100 miljoonaa ihmistä. Ja se oli täysin orgaanista. Onnistunut lanseeraus antoi loistavan pohjan Wingille aloittaa kuljetuspalvelun pilotti keväällä 2019.

 

Ota yhteyttä

Jenny Antonen

muutoksen tekijä, liiketoimintajohtaja, johtaja: ihmiset ja kulttuuri

Haku