Vantaan Energialle ja Dialogille MTL-palkinnot, Ellun Kanoista vuoden viestintätoimisto
Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry jakoi palkinnot vuoden 2015 parhaista viestintäteoista MTL Communications Awards -kilpailussa torstaina 10. maaliskuuta 2016. Kilpailu järjestettiin tänä vuonna viidennen kerran. Palkintoja jaettiin yhteensä kymmenessä kategoriassa.
Vantaan Energia ja Ellun Kanat voittivat B2C-palveluiden kategorian työllään Vantaan Energian Jekku hurmasi kansan – ja kertoi kaukolämmön tarinan. Kilpailun raati kiitti sitä, kuinka tylsän ja arkisen kuuloinen teema sai huomiota nokkelan viestintästrategian myötä.
Dialogi 2015 -hanke voitti vaikuttajaviestinnän sarjassa. Ellun Kanojen fasilitoimassa hankkeessa oli mukana 10 yritystä: Accenture, Elisa, F-Secure, Fujitsu, Ilmarinen, Lidl, RAY, Skanska, UPM ja Wärtsilä. Dialogin tavoitteena oli löytää konkreettisia keinoja naisten uramahdollisuuksien edistämiseksi ja herättää yhteiskunnallista keskustelua – tässä onnistuttiin erinomaisesti. Tuomaristo kiitti hankkeen laaja-alaista vaikuttavuutta aina työnantajakuvasta yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen.
Tämän lisäksi Ellun Kanat palkittiin vuoden viestintätoimistona.
– Ellun Kanat on lähtenyt lentoon aktiivisella, rohkealla ja oivaltavalla viestintätyylillään. Se on tehnyt mahdollisuusviestinnästä itselleen oman brändin ja tuonut suomalaiseen viestinnän sisältöön lisää positiivista näkökulmaa. Onnistuneet kampanjat näkyvät myös asiakastyytyväisyydessä, perustelee päätuomari Timo J. Anttila.
Toimitusjohtaja Taru Tujunen nosti kiitospuheessaan esille erityisesti rohkeat asiakkaat, joita ilman mikään tämä ei olisi ollut mahdollista. Lisäksi hän korosti näkemyksellisiä viestinnän tekijöitä menestyksen takana.