Tuore ja ennakkoluuloton terveysviestintä tuotti tulosta – Yksi elämä ja Ellun Kanat Finnish Comms Awards -kilpailun finaalissa
Ellun Kanojen ja Yksi elämä -terveystalkoiden viestintäyhteistyö ylsi finaaliin Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liiton (MTL) Finnish Comms Awards -kilpailussa.
Yksi elämä -terveystalkoot oli vuoden 2017 loppuun asti kolmen merkittävän terveysliiton yhteinen valtimoterveyskampanja, jossa liitot yhdistivät voimansa vähentääkseen sydänsairauksien, aivoverenkierron häiriöiden ja diabeteksen esiintyvyyttä. Ellun Kanat oli mukana Yksi elämä -terveystalkoiden työssä pitkäjänteisellä, strategisella otteella kolmen vuoden ajan.
– Tässä kumppanuudessa asiakas poikkeuksellisen rohkeasti luotti meidän näkemykseemme. Sen ansiosta yhteistyöstä muodostui saumaton taistelutoveruus, jolla uudistettiin tapaa ajatella ja tehdä terveysviestintää, kertoo liiketoimintajohtaja ja Yksi elämä -asiakkuudessa strategina toiminut Ellun Kanojen Ville Tuominen.
Asiakas poikkeuksellisen rohkeasti luotti meidän näkemykseemme. Sen ansiosta yhteistyöstä muodostui saumaton taistelutoveruus, jolla uudistettiin tapaa ajatella ja tehdä terveysviestintää.
– Yhteistyö toimi erittäin hyvin strategisen kehittämisen, mitattavien osahankkeiden, taktisen viestinnän tekemisen ja sisällöntuottamisen saroilla. Se oli jouhevaa ja hyvähenkistä, sanoo Yksi elämä -terveystalkoiden Marjut Niemistö.
Ellun Kanojen töistä kilpailussa parhaina palkittiin OK Perinnän kanssa tehty yhteistyö palvelut-kategoriassa ja VR Matkustajaliikenteen kanssa tehty yhteistyö liikenne ja logistiikka -kategoriassa. Ellun Kanat palkittiin vuoden 2017 viestintätoimistona, ja Ellun Kanojen Sara Lindström voitti kilpailun parhaan pitchaajan palkinnon.
Lue kaikkien Finnish Comms Awards -kategorioiden voittajat perusteluineen täältä.