Sosiaalisen median huippuosaaja Anna Storå Ellun Kanoihin
Sosiaalinen media on yksi strategisen viestinnän välineistä, ei pelkkä tukitoimi. Näin uskoo Ellun Kanojen tuore sosiaalisen median johtava asiantuntija Anna Storå.
Anna Storå (politices magister) vahvistaa sosiaalisen median osaamisellaan Ellun Kanojen muutoksen tekijöiden joukkoa.
Yli kymmenen vuotta sosiaalisen median parissa työskennellyt Storå siirtyy 11.11. Kanalaan MTV:n Lead Social Strategistin tehtävästä. Storå hallitsee sosiaalisen median niin strategian, tavoitteiden ja mittareiden asetannan, toimintatapojen kehittämisen kuin ison organisaation työntekijälähettilyysohjelman rakentamisen näkökulmasta.
MTV:llä hän johti koko yrityksen sosiaalisen median tekemistä. Aikaisemmin Storå on muun muassa vastannut kuluttaja-asiakkuuksien kehittämisestä Somecolla ja vetänyt sosiaalisen median liiketoimintayksikköä Dagmarilla.
Storå painottaa sosiaalisen median strategista roolia: sosiaalisen median mittaamisessa on tärkeintä, että tavoite lähtee yrityksen liiketoiminnallisista tavoitteista, ei somekanavien yksittäisistä mittareista.
– Sosiaalinen media nähdään helposti pienenä erillisenä sivutehtävänä, jota hoitaa yksi social media manager harjoittelijan palkalla. Sen kuitenkin pitäisi olla strategisesti käytössä niin markkinoinnissa, ulkoisessa ja sisäisessä viestinnässä, mielikuvan rakentamisessa, asiakaspalvelussa kuin asiakastuntemuksen kehittämisessäkin, hän toteaa.
– Irralliset some-temput ja -tempaukset eivät kanna kauas. Haluamme auttaa asiakkaitamme kokonaiskuvan ymmärtämisessä ja strategisessa ajattelussa. Annan harvinaisen laaja asiantuntemus mahdollistaa asiakkaillemme entistä vahvemman sosiaalisen median hyödyntämisen bisneksen näkökulmasta, Ellun Kanojen toimitusjohtaja Taru Tujunen kertoo.
Storå haistelee jatkuvasti sosiaalisen median trendejä ja tulevaisuuden mahdollisuuksia.
– Tällä hetkellä vaikuttajamarkkinointi on edelleen kova juttu, mutta nyt ajankohtaisia ovat erityisesti mikrovaikuttajat. Kuluttajat kun kokevat heidät usein etabloituneita some-tähtiä uskottavammiksi, Storå valottaa.
Vapaalla Storå harrastaa viinejä, eikä osaaminen silläkään saralla jää puolitiehen: hän tuli viinimaailmassa tutuksi suositun Blanc de Blancs -viiniblogin kirjoittajana ja on suorittanut kansainvälisen Wine and Spirits Education Trust (WSET) Level 3 Award in Wines -tutkinnon parhaalla mahdollisella arvosanalla.
Kuva: Niko Pikkuaho
Lisätietoa:
Toimitusjohtaja Taru Tujunen
050 357 9418
taru.tujunen@ellunkanat.fi
Ellun Kanat on strategisesti ajatteleva yritys, jonka olemassaolon tarkoituksena on ravistella muutokseen, tehdä muutoksesta ymmärrettävä ja tehdä maailmasta parempi. Työkaluinamme ovat viestintä, yrityskulttuuri, vaikuttajaviestintä ja moderni arvoliittolaisuus.
Eihän siinä mitään järkeä olisi, että asiat olisivat ennallaan tekemisemme jälkeen.