Reijo Karhinen, Paavo Westerberg ja Otto Tähkäpää Ellun Kanoihin
Ellun Kanat laajentaa edelleen muutoksen ymmärtämisen ja työyhteisöjen kehittämisen osaamistaan. Senior advisoreista koostuvaan verkostoon on kutsuttu kolme muutosvoimien ja yrityskulttuurin syväosaajaa; työelämäprofessori Reijo Karhinen, tulevaisuudentutkija Otto Tähkäpää ja ohjaaja-käsikirjoittaja Paavo Westerberg.
Työelämäprofessori, vuorineuvos, OP Pohjola-finanssitalon entinen pääjohtaja Reijo Karhinen on yksi Ellun Kanojen kolmesta uudesta senior advisorista eli siivittäjästä. Karhinen auttaa Ellun Kanojen asiakkaiden liiketoimintastrategian kirkastukseen liittyvissä hankkeissa. Hän pitää tärkeänä, että liiketoimintastrategiaa muutetaan asiakkaan tarpeiden muutossuunnan mukaiseksi. Karhinen uskoo vahvasti, että jokainen yritys tarvitsee yhteisen, huolellisesti rakennetun tulevaisuuskuvan ymmärtääkseen mahdollisuutensa muutoksessa.
– Jaan Ellun Kanojen näkemyksen siitä, että juuri kommunikaatioon ja vuoropuheluun perustuvassa strategiatyössä on valtava potentiaalinen voima. Ellun Kanat on kiehtova alusta luoda organisaatioihin sisäistä muutosälykkyyttä ja sen myötä uudistumisvalmiutta, toteaa Reijo Karhinen.
Tulevaisuudentutkija Otto Tähkäpää on rekrytoitu tulevaisuuden ennakoinnin ja skenaarioiden muotoilun asiakashankkeisiin. Tähkäpään mielestä kunnianhimoinen ennakointi luo kykyä valmistautua muutoksiin sekä edellytykset vaikuttaa omaan tulevaisuuteen. Tähkäpää on sekä tulevaisuudentutkimuksen ammattilainen että historian väitöskirjaopiskelija. Hän on perustanut myös lapsille ja nuorille suunnatun Tulevaisuuskoulun. Hänen aloitteestaan on syntynyt kansainvälinen Tulevaisuuspäivä, jota vietettiin tämän vuoden maaliskuussa yli kymmenessä eri maassa.
Ohjaaja-käsikirjoittaja Paavo Westerberg on kehittänyt teatteri- ja elokuvahankkeissaan menetelmiä rakentaa luottamusta, avointa dialogia ja rohkeutta luovissa asiantuntijayhteisöissä. Hän arvioi, että yritysten resilienssi rakentuu luottamukseen ja muutoskyky rohkeuteen. Kumpaakin ominaisuutta voi tietoisesti kasvattaa työyhteisössä. Westerberg on myös opiskellut hahmoterapiaa ja luonut menetelmiä, joilla kehitetään epävarmuuden sietokykyä ja itsetuntemusta ja on mukana yritysten muutoskyvykkyyden kehityshankkeissa.
– Ellun Kanat auttaa asiakkaitaan kokonaisvaltaisesti muutoksissa sisäisestä ulkoiseen muutokseen. Ymmärtämällä monitahoisesti muutosvoimia ja käyttäen kommunikaatiota työkaluna halutut muutokset myös toteutuvat, toteaa Ellun Kanojen toimitusjohtaja Taru Tujunen.
– Haluamme, että Ellun Kanoissa on maailman paras näkemys ja parhaat työkalut, ja siivittäjät eli senior advisorit on osaamistamme laajentava muutosjoukkue auttaessamme asiakastamme, Tujunen jatkaa.
Siivittäjinä Ellun Kanoissa toimivat myös:
Alkukesästä 2019 kanalaan pyrähtänyt Suvi Auvinen on omien sanojensa mukaan ammattiaktivisti, joka ei vierasta yritysmaailmaa. Vegefirman toimitusjohtaja ja pohjoismaiden suurimman kasvisruokatapahtuman Vegemessujen järjestäjänä hän haluaisi nähdä vastuullisuuden suurempana osana yritysten todeksi elämiä strategioita. Kanalassa hän nostaakin pöydälle erityisesti arvoihin liittyviä kysymyksiä.
Juhani Pehkonen on kartoittanut yhteiskunnallista näkemystään entisen TNS Gallupin toimialajohtajana ja entisen Suomen Gallupin tutkimusjohtajana. Viimeisen 30 vuoden aikana hän on myös ehtinyt toimia Tampereen yliopistossa apulaisprofessorina. Siivittäjänä hän luottaa mittaamisen ja analysoinnin työkaluihin parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi, etenkin nykypäivän kaoottisessa ja ristiriitaisessa maailmassa.
Muun muuassa käsikirjoittajana, näyttelijänä ja kolumnistina tunnettu Kaarina Hazard on toiminut Ellun Kanoissa sparraajana vuodesta 2016 lähtien. Viestintään liittyvien haasteiden lisäksi häntä kiehtoo erityisesti julkinen puhe ja median heijastelemat yhteiskunnalliset murrokset. Kaarina on aina kokenut suomen ja Suomen mielenkiintoisina. Hän ihailee nuorisoa ja liikuttuu helposti.
Ellun Kanat on strategisesti ajatteleva yritys, jonka olemassaolon tarkoituksena on ravistella muutokseen, tehdä muutoksesta ymmärrettävä ja tehdä maailmasta parempi. Työkaluinamme ovat viestintä, yrityskulttuuri, vaikuttajaviestintä ja moderni arvoliittolaisuus.
Eihän siinä mitään järkeä olisi, että asiat olisivat ennallaan tekemisemme jälkeen.