Kevään 5 kovinta viestintäblogausta
Me kirjoitimme, te luitte ja liityitte keskusteluun. Kiitos siitä! Kesälomalla on hyvä katsoa nopeasti menneeseen ja inspiroitua syksyä varten. Tässä alkuvuoden viisi luetuinta blogikirjoitusta Ellun Kanoilta.
20.1. Miksi markkinajohtajasta tulee vellihousu?
Vaikeat ajat vaativat enemmän rohkeutta kuin hyvät ajat. Meillä on tällä hetkellä kaksi rohkeushaastetta, joista ensimmäinen on haastava toimintaympäristö. Miten toimia rakentavalla tavalla, kun bisnes karkaa alta? Tilanteesta tekee kiinnostavan se, että juuri haastavissa oloissa rohkea mahdollisuuksiin tarttuminen voi tuoda huomattavaa liiketoiminnallista etua ja päänsä puskaan pistäminen puolestaan kiihdyttää alamäkeä, kirjoittaa Eveliina Nieminen.
5.2. Stockan vaalivideo
Video, jonka varmasti piti olla eräänlainen vedenjakaja vanhan ja uuden välillä, ei ollut sitä, kirjoitti Kirsi Piha helmikuussa. Tuleeko asiakas kuulluksi ja puhutaanko hänen kielellään? Muun muassa näitä asioita pohdittiin blogauksessa.
>> Lue koko teksti
9.4. Media ei myynyt sieluaan – eikä natiivimainonta ole ostamassa sitä
Ylen toimittaja Sanna Ukkola aloitti keskustelun journalismin ja sisältömainonnan suhteesta, joka jatkui pitkin kevättä. Kesäkuussa Ellun Kanat järjesti asiasta Viestintä Open -tapahtuman Korjaamolla. Miia Savaspuro tiivisti aiheesta käytyä keskustelua ja mursi samalla natiivimainontaan liittyviä myyttejä.
>> Lue koko teksti
13.4. Kuinka saada kivat työkaverit
Kun työilmapiiristä puhutaan, puhutaan usein siitä mitä työnantaja tekee tai ei tee. Kun puhutaan yrityksen kulttuurista, pitäisi katse useammin suunnata myös työntekijöihin. Kirsi kertoi viisi tapaa, joilla on itse saanut kivat työkaverit.
>> Lue koko teksti
6.5. Työntekijä töppäsi – Metsä Group koppasi
#Vaikkaolennainen-kohu leimahti toukokuussa kun metsäyhtiön työntekijä kertoi, ettei ”näihin hommiin ole ollut tapana palkata naisia”. Syntyi kohu. Mutta toisin kuin niin monet muut, metsäyhtiöt reagoivat tilanteeseen nopeasti ja hyvin. Ja näkivät muutkin yritykset tilanteessa mahdollisuuden. Merja Mähkä tiivisti blogauksessaan hyvin kohun kaarta ja sitä, mitä asiasta voimme oppia.
>> Lue koko teksti