Ellun Kanoille kansainvälistä designmenestystä Transform Awards -kilpailussa
Muutostoimisto Ellun Kanat on voittanut kultaa pohjoismaisessa Transform Awards -kilpailussa.
Voitto irtosi sarjassa “Best strategic or creative development of a new brand”, jossa Ellun Kanat kisasi Pohjolan Perunan Rooty-brändillä. Pohjolan Peruna on luonut yhteistyössä Ellun Kanojen kanssa kokonaan uuden tuotteen ja brändin, perunapohjaiset Rooty -pannunuudelit ja perunahiput. Tuotteissa yhdistyvät matala hiilijalanjälki sekä herkullinen, terveellinen ja kätevä ruoka.
Pohjolan Perunan markkinointijohtaja Jami Teirikari kuvaa yhteistyötä Ellun Kanojen kanssa:
– Ellun Kanoilla oli vahva ja raikas näkemys siitä, miten Rooty voisi nousta positiivisesti esiin kovasti kilpaillulla ruoka-alalla. Ellun Kanat rakensi hienon narratiivin brändille, joka kuvasi erinomaisesti Rootyn arvoja ja suunnitteli siihen sopivan visuaalisen ilmeen. Sekä kuluttajat että jälleenmyyjät ovat antaneet erittäin hyvää palautetta lopputuloksesta.
Ilmastonmuutos ja luonnon monimuotoisuuden heikkeneminen pakottavat jokaisen toimialan ja yrityksen muuttumaan. Tämä tuli todeksi myös Pohjolan Perunan tuotekehityksessä, kun ikonisesta Mummon-brändistä tunnettu yritys lähti kehittämään Rootya.
”Rakensimme Rootylle strategian, jolla pystymme puhuttelemaan uutta nuorta ja vaativaa ihmisryhmää.”
– Sasu Haanpää
– Brändit joutuvat vastaamaan ihmisten odotuksiin tuotteiden pienemmistä hiilijalanjäljistä. Lisäksi ruoka-alalla ihmiset haluavat terveellisiä ja puhtaita raaka-aineita. Rootyn kanssa rakensimme muutoksen, joka alkoi tuotteen uudistumisesta. Rakensimme Rootylle strategian, jolla pystymme puhuttelemaan uutta nuorta ja vaativaa ihmisryhmää. Tämän jälkeen muotoilimme brändin arvoja ja ydintä kuluttajille kommunikoivan visuaalisen ilmeen, kertoo Ellun Kanojen designjohtaja Sasu Haanpää.
Ellun Kanat on tunnettu vankasta näkemyksellisyydestä ja vahvasta viestintäosaamisesta. Ellun Kanoilla uskotaan, että viestintä on maailman vahvin työkalu muutoksen tekemiseen. Design ja brändi luovat kuluttajalle näkyvän kosketuspinnan tuotteessa tai yrityksessä tapahtuneeseen muutokseen.
Rootyn kisatyössä asiakas kiitti Ellun Kanoja erityisesti sinnikkäästä haastamisesta rohkeaan muutokseen.
– Meillä on vahva tahto viedä Ellun Kanojen ammattitaitoa ja näkemystä maailmalle. Olemme erittäin ylpeitä tässä kovassa kansainvälisessä kilpailussa saavutetusta voitosta, joka todistaa, että Ellun Kanoissa tehdyt panostukset brändeihin ja designiin sekä näkemyksellisyyteen, kokonaisvaltaiseen strategiatyöhön sekä tulevaisuuden ennakointiin kantavat hedelmää. Tämä on hieno juttu Ellun Kanoille, kansainvälisille markkinoille tähtäävälle Rootylle ja Pohjolan Perunalle sekä tietysti meidän mielettömille tekijöille, iloitsee Ellun Kanojen toimitusjohtaja Taru Tujunen.
Transform Awards Nordics on ainut palkinto jossa palkitaan paras brändin kehitystyö alueellisesti. Kilpailuun osallistuu sekä suuria globaaleja toimijoita että pienempiä paikallisia toimistoja. Palkintojen tavoitteena on tunnistaa ja palkita huippuosaamista brändäämisen innovaatioissa. Palkinnoissa keskitytään strategioihin, toteutukseen, sisältöön ja arviointiin. Transform Awardseja jaetaan globaalisti kuudella eri alueella.
Taloustutkimuksen teettämä viestintäalan imagotutkimus 2021 kertoo, että Ellun Kanat on imagoltaan Suomen paras viestintätoimisto. Viestintätoimistojen imagotutkimuksessa selvitettiin viestinnästä vastaavien päättäjien ja asiantuntijoiden näkemyksiä viestintätoimistokentästä.
Lisätietoa ja haastattelupyynnöt:
Designjohtaja Sasu Haanpää
044 796 0092
sasu.haanpaa@ellunkanat.fi
Toimitusjohtaja Taru Tujunen
050 357 9418
taru.tujunen@ellunkanat.fi
Ellun Kanat on strateginen muutostoimisto, joka uskoo, että kommunikaatio on maailman tehokkain muutostyökalu. Tuplarytmihäiriön nopeasti muuttuvassa maailmassa menestyvät organisaatiot rakentavat vahvan muutosälykkään strategian ja kulttuurin, omaksuvat maailmassa aidosti vaikuttavan ja vastuullisen roolin ja kommunikoivat oivaltavasti. Me autamme muutoksen kaikissa vaiheissa.
Eihän siinä mitään järkeä olisi, että asiat olisivat ennallaan tekemisemme jälkeen.