Ellun Kanat vahvistaa muutosjoukkojaan: 11 uutta muutoksen tekijää riveihin
Uudet muutoksen tekijät tuovat napakkaa näkemystä muun muassa strategiaosaamisen, muutoksen moottoroinnin, vaikuttajaviestinnän, digitaalisten sisältöjen ja teknologioiden sekä markkinointiviestinnän saralta.
Ellun Kanojen asiallisissa hommissa ovat aloittaneet Ida Haapanen, Kati Hartikainen, Venla Kinnunen, Riikka Lavaste, Riikka Pakarinen, Tarja Pirhonen ja Marjaana Toiminen. Lisäksi viime vuoden harkKanoista eli Ellun Kanojen harjoittelijoista muutoksen tekijöiksi ovat siirtyneet Henna Kainulainen, Mikko Myllymäki, Niko Pikkuaho ja Helena Viinanen.
“Muutosbisneksessä tarvitaan monipuolista osaamista ja osaamisen jatkuvaa kehittämistä. Yksi isoimpia vahvuuksiamme on rautainen näkemys. Me haastamme omaa ajatteluamme jatkuvasti ja siitä saamme myös asiakkailtamme kiitosta. Oivaltavaa tulosta syntyy, kun voimme tarjota avuksi huipputekijät, jotka seisovat asiakkaan rinnalla haastavissakin tilanteissa. Taistelupariperiaate on meille tärkeä”, sanoo Ellun Kanojen toimitusjohtaja Taru Tujunen.
Me haastamme omaa ajatteluamme jatkuvasti ja siitä saamme myös asiakkailtamme kiitosta.
Ellun Kanojen uudet muutoksen tekijät:
Ida Haapanen saapui Ellun Kanoihin asiakkuuspäällikön tehtävistä Indieplacelta, jossa hän työskenteli kuluttajabrändien ja vaikuttajamarkkinoinnin strategioiden parissa 3,5 vuotta. Esimerkiksi sosiaalisen median kampanjat ja mielipidevaikuttajien hyödyntäminen kuluttajabrändien saralla ovat Haapasen vahvuuksia. Johtamisen kandidaatiksi Turun kauppakorkeakoulusta valmistunut Haapanen tekee töiden ohessa markkinoinnin gradua.
Kati Hartikaisella on vahva mainostoimistotausta: hän on paiskinut hommia 11 vuotta copywriterina ja konseptisuunnittelijana sekä tehnyt markkinoinnin strategista suunnittelua. Viimeiset kahdeksan vuotta Hartikainen teki töitä palvelumarkkinoinnin toimistossa Ida Framissa. Kanalaan hän tuo erityisesti markkinointiviestinnän osaamista sekä rikastuttaa visuaalista näkemystä.
Venla Kinnunen hoitaa Ellun Kanoissa talousassistentin tehtäviä puolipäiväisesti, ja puolet viikosta hän viettää Helsingin yliopistossa yleisen ja aikuiskasvatustieteen opintojen parissa. Aiemmin Kinnunen on työskennellyt Demarinuorten järjestösuunnittelijana, jolloin kokemusta kertyi talous- ja hallintotehtävistä, järjestön toiminnan kehittämisestä ja tapahtumien organisoinnista.
Riikka Lavaste lennähti Ellun Kanoihin Marketing Cliniciltä, jossa hän työskenteli kaksi vuotta viestintäkonsulttina konseptoinnin, sisältösuunnittelun ja sisältöstrategioiden parissa niin ulkoisen kuin sisäisen viestinnän kentällä. Myös strateginen viestintä ja vastuullisuuteen kytkeytyvät projektit ovat Lavasteen heiniä. Lavaste on Turun Taideakatemiasta markkinoinnin ja mainonnan opinnoista valmistunut medianomi.
Riikka Pakarinen saapui Kanalaan digitoimisto Evermaden asiakkuusjohtajan tehtävistä. Pakarisen mukana Kanalaan tuli vahvaa osaamista digitaalisista sisällöistä ja teknologioista. Ketterät menetelmät, luova ajattelu ja strateginen liiketoimintanäkemys asiakkaan haasteiden ratkomisessa ovat lähellä Pakarisen sydäntä. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden maisteri Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulusta.
Toimiston arjen sujuvuudesta vastaa Tarja Pirhonen, jolla on takanaan monipuolinen työura erilaisissa asiakaspalvelutehtävissä. Pirhonen on työskennellyt niin toimistoassistenttina kuin aulaemäntänäkin. Viimeiset viitisen vuotta hän työskenteli VSP Finlandilla toimistoassistenttina.
Muutoksen tekijänä ja liiketoimintajohtajana aloitti Marjaana Toiminen. Toimisen johdolla Ellun Kanojen yrityskulttuuriin keskittyvä liiketoiminta laajenee. Tavoitteena on kehittää palvelukokonaisuutta yritysten eri muutosvaiheisiin entistä kokonaisvaltaisemmin. Ennen Ellun Kanoja Toiminen työskenteli 4,5 vuotta johdon konsulttina MindMill Network -verkostossa ja edeltävät kahdeksan vuotta Bonnier Publications Oy:n toimitusjohtajana.
HarkKanoista muutoksen tekijöiksi siirtyneet:
Henna Kainulainen paiskii Kanalassa hommia erityisesti kuluttajabrändien parissa napakalla markkinointiviestinnällisellä otteella. Turun kauppakorkeakoulussa markkinointia, tietojärjestelmätiedettä ja liikeviestintää opiskellut Kainulainen valmistuu kesällä kauppatieteiden maisteriksi. Hän on työskennellyt aiemmin muun muassa Fazerilla sekä päätoimittajana Turun kauppatieteiden ylioppilaat ry:n lehdessä.
Mikko Myllymäki vahvistaa erityisesti vaikuttajaviestinnän osaajajoukkoa. Myllymäki on yhteiskuntatieteiden maisterivaiheen opiskelija Jyväskylän yliopistossa, ja hän on laajentanut osaamistaan myös muun muassa Eurooppa-opintojen parissa Maastrichtin yliopistossa. Myllymäki tuntee politiikka- ja järjestökentän: kokemusta on karttunut esimerkiksi Eurooppanuorten liittohallituksesta, ja viime vaalikaudella hän oli yksi Suomen nuorimmista kunnanvaltuutetuista.
Erityisesti vaikuttajaviestinnän tekemistä kirittää jatkossa myös Niko Pikkuaho. Vaikuttamisen ja politiikan maailma on Pikkuaholla hallussa, sillä ennen Ellun Kanoja hän on työskennellyt muun muassa kampanjapäällikkönä eduskuntavaalikampanjassa ja kansanedustajan avustajana eduskunnassa. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden kandidaatti Helsingin yliopistosta.
Helena Viinanen tekee Kanalassa niin strategioita, suunnitelmia kuin sisällöntuotantoakin sekä syventää osaamistaan erityisesti vastuullisuusviestinnän maailmassa. Ennen Ellun Kanojen asiallisia hommia hän ehti hankkia työkokemusta Demoksessa juniorikonsulttina, puolustusministeriössä viestintäharjoittelijana ja Nordic Healthcare Groupissa assistenttina. Viinanen on kauppatieteiden kandidaatti taloustieteestä, ja maisterintutkinto viestinnästä valmistuu Aalto-yliopistoon ensi vuonna.
Kuva: Kira Hagström
Kuvassa vasemmalta oikealle: Niko Pikkuaho, Riikka Lavaste, Marjaana Toiminen, Henna Kainulainen, Tarja Pirhonen, Riikka Pakarinen, Venla Kinnunen, Ida Haapanen, Helena Viinanen, Kati Hartikainen ja Mikko Myllymäki.
Lisätietoja:
Taru Tujunen, Ellun Kanojen toimitusjohtaja
+358 50 357 9418
taru.tujunen@ellunkanat.fi