Ellun Kanat shortlistalle Euroopan laajuisessa Transform Awards -kilpailussa
Muutostoimisto Ellun Kanat on päässyt shortlistalle kahdessa kategoriassa Transform Awards Europe -kilpailussa.
Transform Awards Europe 2022 on kansainvälisen tason kilpailu, jossa palkitaan tekijöitä brändien kehittämisestä ja muutoksesta. Kilpailuun osallistuu sekä suuria globaaleja toimijoita että pienempiä paikallisia toimistoja.
Ellun Kanat kilpailee finaalissa kahdessa sarjassa:
1. “Best strategic or creative development of a new brand”, jossa Ellun Kanat kisaa Pohjolan Perunan Rooty-brändillä. Pohjolan Peruna on luonut yhteistyössä Ellun Kanojen kanssa kokonaan uuden tuotteen ja brändin, perunapohjaiset Rooty -pannunuudelit ja perunahiput. Tuotteissa yhdistyvät matala hiilijalanjälki sekä herkullinen, terveellinen ja helposti valmistettava ruoka.
2. “Best visual identity from the transport and logistics sector”, jonka finaaliin Ellun Kanat pääsi Best Caravanin brändiuudistuksella. Best Caravan ja Ellun Kanat tekivät yhdessä perinteiselle Best Caravanille laajan brändiuudistuksen, jossa päivitettiin kaikki brändistrategiasta visuaaliseen identiteettiin. Visuaalinen identiteetti muotoiltiin moderniksi ja laajempaa kohderyhmää puhuttelevaksi kokonaisuudeksi, jonka keskiössä on ajatus siitä, että Best Caravan mahdollistaa kokemuksia ja elämyksiä.
– Olemme viimeiset vuodet Ellun Kanoilla määrätietoisesti laajentuneet brändäämisen ja designin alueille. On mahtavaa nähdä, että se tuottaa tulosta ja asiakkaille tehty työ noteerataan myös kansainvälisesti. Uskomme, että vanha tapa rakentaa brändejä ei enää toimi. Muuttuvassa maailmassa brändin pitää ymmärtää roolinsa yhteiskunnassa ja toimia ratkaisijabrändinä asiakkaiden muuttuvassa arjessa. Sekä Rooty että Best Caravan ovat esimerkkejä tällaisista brändeistä, Ellun Kanojen Head of Design Sasu Haanpää sanoo.
Kilpailun tavoitteena on tunnustaa ja palkita huippuosaamista brändäämisen innovaatioissa. Palkinnoissa keskitytään strategioihin, toteutukseen, sisältöön ja arviointiin. Transform Awardseja jaetaan globaalisti kuudella eri alueella ympäri maailman. Euroopan kilpailun tuomaristossa istuu arvioijia muun muassa Pepsiltä, Legolta, Twitteristä, Tiktokista ja Adidakselta. Voittajat valitaan finaaligaalassa maaliskuussa 2022.