Ellun Kanat kahmi menestystä Euroopan laajuisessa Transform Awards -kilpailussa
Muutostoimisto Ellun Kanat voitti 30.3.2022 järjestetyssä Transform Awards Europe -kilpailussa kaksi sarjaa.
Kategorioiden voitot ansaittiin Pohjolan Perunan Rooty -brändillä sarjassa “Best strategic or creative development of a new brand” ja Best Caravanin visuaalisen ilmeen uudistuksella sarjassa “Best visual identity from the transport and logistics sector”.
Ellun Kanat on kasvattanut brändit ja design -liiketoimintaa määrätietoisesti viimeisen kolmen vuoden ajan. Tiimiä johtaa Head of Design Sasu Haanpää.
”Tämä huikea menestys on osoitus kyvykkyydestämme rakentaa asiakkaidemme kanssa muutosta sekä brändejä nopeasti muuttuvassa maailmassa”, hehkuttaa toimitusjohtaja Taru Tujunen.
Ellun Kanoilla uskotaan, että vanha tapa rakentaa brändejä ei enää toimi. Epävakaassa maailmassa brändin pitää ymmärtää roolinsa yhteiskunnassa ja toimia ratkaisijana asiakkaiden muuttuvassa arjessa. Tässä uudessa todellisuudessa yritysten on ymmärrettävä, miten maailma toimii, ja määriteltävä asemansa suhteessa kaoottiseen ympäristöönsä.
”Yritysten odotetaan ratkaisevan isoja yhteiskunnallisia ongelmia, ja brändi, joka on rakennettu avoimella vuoropuhelulla sidosryhmien kanssa, on avain menestykseen”, Haanpää toteaa.
Menestystä niittäneet kilpailutyöt
Best strategic or creative development of a new brand
Pohjolan Peruna on luonut yhteistyössä Ellun Kanojen kanssa kokonaan uuden tuotteen ja brändin, perunapohjaiset Rooty -pannunuudelit ja perunahiput. Tuotteissa yhdistyvät matala hiilijalanjälki sekä herkullinen, terveellinen ja helposti valmistettava ruoka.
Best visual identity from the transport and logistics sector
Best Caravan ja Ellun Kanat tekivät yhdessä perinteiselle Best Caravanille laajan brändiuudistuksen, jossa päivitettiin kaikki brändistrategiasta visuaaliseen identiteettiin. Visuaalinen identiteetti muotoiltiin moderniksi ja laajempaa kohderyhmää puhuttelevaksi kokonaisuudeksi, jonka keskiössä on ajatus siitä, että Best Caravan mahdollistaa kokemuksia ja elämyksiä.
”Mummon -perunamuusista tuttu Pohjolan Peruna ja matkailuautojen markkinajohtaja Best Caravan ovat molemmat perinteisiä ja nostalgisia brändejä. Nostan hattua asiakkaille, sillä muutos on vaatinut molemmilta rohkeutta uudistua ja muuttua. Se kannatti”, Haanpää iloitsee.
Transform Awards Europe on kansainvälisen tason kilpailu, jossa palkitaan tekijöitä brändien kehittämisestä ja muutoksesta. Kilpailuun osallistuu sekä suuria globaaleja toimijoita että pienempiä paikallisia toimistoja. Tänä vuonna muita voittajia olivat esimerkiksi UEFA, Kitkat ja Timberland.
Ellun Kanat onnittelee Pohjolan Perunaa ja Best Caravania hienosta työstä!