Ellun Kanat palkitsee vuoden 2018 parhaat mahdollisuusviestijät – tuomaristossa mukana Olli Kärkkäinen, Petra Laiti, Timo Ritakallio, Niklas Thesslund, Anna Perho ja Kirsi Piha
Suomessa osataan tehdä merkittävää ja ajankohtaista mahdollisuusviestintää, joka vaikuttaa, tavoittaa suuren yleisön ja ylittää uutiskynnyksen. Ellun Kanat palkitsee jälleen viime vuoden parhaita viestinnän tekoja, joilla on herätetty tunteita ja muutettu maailmaa.
Ellun Kanoissa mahdollisuusviestinnäksi kutsutaan viestintää, jossa yritykset, organisaatiot ja ihmiset tarttuvat ajankohtaisiin trendeihin, ilmiöihin tai keskusteluihin ja tuovat sitä kautta esiin omaa viestiä ja vauhdittavat liiketoimintaansa. Ellun Kanat palkitsee vuosittain parhaat mahdollisuusviestinnän teot. Vuoden mahdollisuusviestijät 2018 -kilpailussa on tänä vuonna kolme kategoriaa: yhdenvertaisuuden edistäjät, ympäristön puolestapuhujat ja nopeat reagoijat.
Kilpailussa korostetaan vahvasti, että yritykset voivat muuttaa maailmaa ja kuka tahansa voi saada teoillaan aikaan vaikutusta. 73 prosenttia ihmisistä uskoo, että yritykset voivat tehdä hyvää yhteiskunnalle. 64 % toivookin, että yritykset johtavat muutosta. Siksi olemme tänä vuonna korostaneet vahvoja kannanottoja yhdenvertaisuuden ja ympäristön puolesta. Lisäksi palkitsemme kolmannessa kategoriassa ketterästä mahdollisuusviestinnästä, jolla on voitu rakentaa niin brändi-imagoa kuin piristää ihmisten päivääkin.
Yritykset voivat muuttaa maailmaa ja kuka tahansa voi saada teoillaan aikaan vaikutusta.
Kategorioista parhaat ehdokkaat valitsee Ellun Kanojen kokoama raati, jossa istuvat tänä vuonna Nordean ekonomisti ja vuoden 2017 mahdollisuusviestijä Olli Kärkkäinen, Twitterin päivystävä saamelainen ja vuoden 2017 yleisön suosikki Petra Laiti, OP Ryhmän pääjohtaja Timo Ritakallio, Imagen päätoimittaja Niklas Thesslund, toimittaja Anna Perho sekä Ellun Kanojen hallituksen puheenjohtaja Kirsi Piha.
Käynnissä on parhaillaan myös Facebook-äänestys, jossa selviää yleisön suosikki. Suosikkiaan voi äänestää reagoimalla ehdokkaan kuvaan. Eniten reaktioita kerännyt ehdokas voittaa yleisön suosikki -palkinnon. Facebook-äänestys päättyy perjantaina 10.5. klo 10:00. Samana päivänä julkaistaan yleisön suosikki sekä raadin valitsemat eri kategorioiden voittajat.
“Ehdokkaat ovat tehneet kiinnostavia, massasta erottuvia kannanottoja ja tarttuneet rohkeasti mahdollisuuksiin. On hienoa huomata, että parhaassa tapauksessa viestintä myös aidosti muuttaa maailmaa sen lisäksi, että se vauhdittaa liiketoimintaa”, raadin puheenjohtaja Kirsi Piha sanoo.
EHDOKKAAT:
YHDENVERTAISUUDEN EDISTÄJÄT
Stockmann: Stockwomann
Microsoft: Laajennettu perhevapaa
Helsingin Sanomat: Tasa-arvo uutissisällöissä
Brigita Krasniqi: Yhdenvertaisemman Suomen tienraivaaja
Helsingin Sanomat: Land of Free Press
Fazer: Tekoälybotilla vihapuhetta vastaan
Jysk: Parayleisurheilijoiden omavastuuosuudet
YMPÄRISTÖN PUOLESTAPUHUJAT
Finnish Devil Oy: Kiertotalousravintola Ultima
Paulig: Kahvi ilman kahvia
Tikkala Bros: Ilotuliteboikotti
Neste: Ympäristöystävällisempää majoittumista
Bun2Bun: Hampurilaisravintolan täyskäännös vegaaniseksi
Laura Kolehmainen & Ilmastoveivi2019: Ilmastoturhautumisesta ilmastotekoihin
NOPEAT REAGOIJAT
K-Supermarket Pohjois-Haaga: Helpotusta helleöihin
Helsingin kaupunkiympäristö: Tilaisuuksiin tarttuva Twitter-tili
Musti & Mirri: Onnea, Lennu
IKEA: Jokaiselle löytyy oma Harry
Pieruperse: Taide yhteiskunnan peilinä
Katso tarkemmat ehdokaskuvaukset ja äänestä suosikkejasi täältä.
Lisätietoja:
Henna Kainulainen
muutoksen tekijä, kilpailun koordinaattori
henna.kainulainen@ellunkanat.fi
Ellun Kanat on strategisesti ajatteleva muutosyritys, jonka sydän sykkii kommunikaatiosta ja jonka olemassaolon tarkoituksena on ravistella muutokseen, tehdä muutoksesta ymmärrettävä ja tehdä maailmasta parempi. Työkaluinamme on viestintä, yrityskulttuuri, vaikuttajaviestintä ja arvoliittolaisuus.
Eihän siinä mitään järkeä olisi, että asiat olisivat ennallaan tekemisemme jälkeen.