Ellun Kanat on viestintäalan imagotutkimuksen ykkönen
Taloustutkimuksen teettämä viestintäalan imagotutkimus 2021 kertoo, että Ellun Kanat on imagoltaan Suomen paras viestintätoimisto. Ykköspaikan taustalta löytyy näkemystä ja munaa muuttua.
Viestintätoimistojen imagotutkimuksessa selvitettiin viestinnästä vastaavien päättäjien ja asiantuntijoiden näkemyksiä viestintätoimistokentästä.
Tutkimuksessa tarkasteltiin tunnettuutta, viestintätoimiston valintakriteerejä sekä yhteistyön sujuvuutta. Ellun Kanat oli tutkimuksessa yleisarvosanaltaan selvästi paras ja tunnetuin viestintätoimisto.
“Ellun Kanojen tavoite on olla asiakkaidensa näkemyksellisin muutoskumppani ja viestintä on tässä supervoimamme. Voimme iloisina todeta, että tässä työssä olemme onnistuneet”, sanoo Ellun Kanojen toimitusjohtaja Taru Tujunen.
Ellun Kanat nähdään luovana, näkemyksellisenä ja ajan tasalla olevana toimistona, joka tekee tuloksellista viestintää.
”Muutostahti on kaikilla aloilla kova, ja olemme tehneet viime vuosina isoja satsauksia Ellun Kanojen näkemyksen jatkuvaan päivittämiseen ja viestinnän viemiseen ennakkoluulottomasti osaksi kaikkea muutosta. Tämä näkyy mielestäni erinomaisesti tuloksissa”, iloitsee Taru Tujunen.
”Muutostahti on kaikilla aloilla kova, ja olemme tehneet viime vuosina isoja satsauksia Ellun Kanojen näkemyksen jatkuvaan päivittämiseen ja viestinnän viemiseen ennakkoluulottomasti osaksi kaikkea muutosta.” – Taru Tujunen
Ellun Kanojen hallituksen puheenjohtaja, pääomasijoittaja ja hallitusammattilainen Mika Sutinen yhtyy myös iloon tuloksista: “Näen laajasti työssäni erilaisten toimialojen kehityksen ja meneillään olevan muutoksen. Oman analyysini mukaan organisaatioiden muutoksesta 70 prosenttia on viestintää ja tämä tulee jatkossa korostumaan entisestään.”
Ellun Kanojen ennakkoluuloton viestintätyö ja asiakkaan muutostyössä taisteluparina kulkeminen kantavat selvästi hedelmää. ”Näen nämä tulokset erityisen tärkeinä tulevaisuuden näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää mm. viestintäpalveluja tarjoavien yritysten tunnettuutta, osaamisprofiilia, yrityskuvatekijöitä sekä alan kehitysnäkymiä lähitulevaisuudessa”, Taru Tujunen toteaa.
Tutkimuksen vastaajat rekrytoitiin puhelimitse ja suostuneille lähetettiin sähköpostitse linkki tutkimuslomakkeelle. Puhelinrekrytointi ja nettitiedonkeruu toteutettiin touko-kesäkuussa 2021. Tutkimuksen kohderyhmänä ovat eri toimialojen viestinnästä vastaavat päättäjät ja asiantuntijat. Tutkimukseen vastasi yhteensä 591 eri yrityksen edustajaa. Vastaajat arvioivat yrityksiä joko oman kokemuksensa tai mielikuvansa mukaan.