Ellun Kanat ja TBWAHelsinki yhdessä haastavat suomalaiset terveystalkoisiin
Viestintätoimisto Ellun Kanat ja TBWAHelsinki on valittu toteuttamaan Yksi elämä -hankekokonaisuuden viestintää ja markkinointia. Hankkeissa Aivoliitto, Diabetesliitto ja Sydänliitto ovat lyöneet hynttyyt yhteen ennennäkemättömällä tavalla.
– Tavoitteena on, ei enempää eikä vähempää, kuin ravistella ja muuttaa suomalaisten asenteita viestimällä terveysasioista uudella tavalla. Vanhanaikaisen valistamisen aika on ohi, sanoo Yksi elämä -hankkeiden viestintäpäällikkö Eija Seppänen.
– Yhä kannattaa mennä ylös, ulos ja lenkille, mutta se ei sanomana riitä. Uusi aika vaatii uudet keinot. Siksi mahdollisuusviestintä tulee olemaan hankkeessa erityisessä roolissa ja sitä halutaan tehdä suuremmin kuin koskaan, sanoo Ellun Kanojen mahdollisuusviestintäjohtaja Kirsi Piha.
– 93 % suomalaisista tietää jo mitä pitää tehdä, jos haluaa elää terveellisemmin. Suurin osa myös haluaa muuttaa elämäntapojaan, mutta vain 17 % onnistuu. Fiksun markkinoinnin tehtävä on rohkaista, pitää yllä motivaatiota, luoda uusia ja terveellisempiä tapoja toteaa strategiajohtaja Marco Mäkinen, TBWAHelsinki.
Yksi elämä -hankkeet käynnistyivät reilut kaksi vuotta sitten. Vuoden 2017 loppuun asti jatkuva ja Raha-automaattiyhdistyksen rahoittama hanke aiotaan viedä nyt uudelle tasolle.
Osapuolten mielestä Yksi elämä onkin erinomainen osoitus siitä, miten nykyaikana tulee toimia saadakseen irti parhaat tulokset: yhdessä tekemällä, vahvasti viestintään ja markkinointiin panostaen. Näin saadaan suomalaiset suurella joukolla tekemään pieniä päätöksiä päivässä terveytensä eteen.