Ellun Kanat kurvaa Aasian Slushin kautta kansainvälisille markkinoille
Ellun Kanat tähyilee kansainvälisille markkinoille ja suuntaa katseensa ensimmäiseksi Aasiaan. Slush Asian yhteydessä tehdään tutkimus, joka kartoittaa nuorten japanilaisten osaajien työelämätoiveita ja suhtautumista eurooppalaisiin työnantajiin.
Japanin työnantajamarkkinat ovat länsimaisille yrityksille haastavat, eivätkä japanilaiset vanhemmat mielellään näe lastensa aloittavan uraansa länsimaisen yrityksen palveluksessa. Maan työntekijämarkkinat avautuvat länsimaisille yrityksille yleensä vasta siinä vaiheessa, kun japanilaiset työntekijät ovat työskennelleet ensimmäiset 10–15 vuotta. Tämä on haaste esimerkiksi sellaisille yrityksille, jotka haluavat palkata milleniaaleja.
Suomella on perinteisesti hyvä maine Japanissa, ja esimerkiksi tällä hetkellä suomalainen muotoilu kiinnostaa japanilaisia. Suomalaiset yritykset voisivat hyödyntää nykyistä enemmän positiivista maakuvaa houkutellessaan parhaita osaajia.