10 blogia viestintävuodesta 2014
Elämme viestintäkeskeisessä maailmassa. Maine on yritykselle entistä tärkeämpi pääoma, eikä entisenkaltainen puskeva mainonta tehoa samaan malliin. Yhä useampi luottaa mahdollisuuksiin tarttuvaan viestintään. Mitä tämä tarkoittaa yksityksille ja organisaatioille? Me haluamme tehdä maailman ymmärrettäväksi – ja paremmaksikin – joten avaamme muuttuneen maailman viestintää blogissamme. Tässä 10 blogitekstin otos viestintävuodesta 2014.
Kolme asiaa Twitteristä, jotka meidän tulisi oppia Pekka Saurilta
Pekka Sauria on kuvattu yhden miehen tiedotustoimistoksi. Kaikki tiedämme hänet aktiiviseksi Twitter-käyttäjäksi, mutta mikä tekee hänestä niin erityisen? Tiivistimme Saurin vahvuudet kolmeksi kohdaksi, jotka etenkin julkisella puolella kannattaa pitää mielessä.
Viestinnän myytti 6/10: Tehdään jotain tosi rohkeeta!
Myytinmurtajamme Kirsi aloitti vuoden keskittymällä yhteen viestinnän suunnittelun ongelmaan: aluksi halutaan jotain todella rohkeaa, mutta pian pupu meneekin pöksyyn ja tehdään juuri niin kuin aina aiemminkin. Jottain tarttis tehdä. >> Lue blogista mitä >>
Image tänne ja heti!
Vanhan mielikuvan muuttaminen on työlästä. Sen on yksi jos toinenkin taho huomannut uudistusprosesseissa. Image ja etenkin sen päätoimittaja Heikki Valkama viestivät uudistuksestaan tavanomaista raikkaammin. >> Lue miten >>
Älä palkkaa naista
”Työelämä on ylipäänsä muuttunut sellaiseksi, että jos organisaatio ei siedä muutoksia, se kuolee”, kirjoitti Kirsi helmikuussa. Julkisuudessa puhutti Pirkko Ruohonen-Lerner ja naisten palkkaaminen. >> Lue koko teksti >>
Unohda se, mitä ajattelit laadusta
Hiljaa hyvä tulee, ajatellaan. Viestinnässäkin. Asia ei kuitenkaan ole ihan näin mustavalkoinen. Mikä on laatua nykypäivän viestinnässä?
Näin milleniaali mullistaa markkinoinnin
1980-luvulla syntynyt sukupolvi suhtautuu markkinointiin eri tavalla kuin aiemmat sukupolvet. Ja sen pitäisi todellakin kiinnostaa yrityksiä.
Somerekry – neljä opetusta meiltä ja maailmalta
Sosiaalinen media muuttaa rekrytointiprosesseja. Lisäksi rekrytointi on yritykselle erinoimainen viestintäpaikka osoittaa millaisia sen identiteetti ja ilmapiiri ovat. Mitä somerekryistä voi oppia? >> Lue tästä >>
Viestinnän myytti 10/10: Viestintä kuuluu viestintäosastolle
”Jotta viestintä kykenee tuottamaan arvoa yritykselle, täytyy koko yrityksen tajuta viestinnän potentiaali nykymaailmassa tehokkaan kommunikoinnin ja liiketoiminnan välineenä.” Mikä sitten on viestinnän tehtävä ja miten yrityksen organisaatio pystyy toimimaan parhaiten nykypäivän maailmassa? >> Lue blogaus >>
Vieraantunut virkamies
Kohuja tulee toisensa perään. Väitetään, että virkamiehet ovat vieraantuneet ihmisten arjesta. Kyseessä on pikemminkin kommunikointiongelma. >> Lue koko teksti >>
Näin syntyi ilmiö: #IllRideWithYou
Tragedian keskellä syntynyt ilmiö oli someriemua parhaimmillaan. Mitä se kertoo nykypäivän viestinnästä ja mitä voimme siitä oppia?