Taas nousi “paskamyrsky” – markkinointimokilta ei vältytty MM-kisoissa tälläkään kertaa
Jalkapallon MM-kisojen kaksi sponsoria tarkoitti ehkä hyvää, mutta toisin kävi.
Jalkapallon MM-kisat on maailman suurin yksittäinen urheilutapahtuma, ja kisojen kumppanuudella voidaan tavoittaa satojen miljoonien ihmisten jakamaton huomio. Vaikka kansainvälinen jalkapalloliitto FIFA on jatkuvien korruptioepäilyjen kohteena, pääsponsorit ovat nähneet mahdollisuuden edelleen maineriskejä suurempana.
Mutta joka vuosi maineriskin aiheuttaa jokin sponsori ihan itse. Tällä kertaa sen tekivät Mastercard ja Lufthansa.
Mastercard innostui ennen aikojaan
Mastercard on saavuttanut mainetta luovilla ”Priceless surprise” -tempauksillaan, missä tavalliset ihmiset yllätetään heille tärkeillä tavoilla. Tällä kertaa luottokorttiyritys Mastercard lupaa lahjoittaa 10 000 ateriaa vastaavan summan lasten ruokaan YK:n kautta aina, kun tähtihyökkääjät Brasilian Neymar tai Argentiinan Lionel Messi tekevät maalin.