Ovet auki!
”Kun jokin ovi sulkeutuu, toinen avautuu” sanotaan. En usko tähän. Uskon siihen, että ovet pitää aukoa, ne pitää tempoa auki uteliaasti ja ennakkoluulottomasti. On kahdesta syystä vaarallista ja tyhmää jäädä odottelemaan ovien aukeamista. Toinen syy on se, että odottelemalla mikä sattuu avautumaan on ajopuuna mahdollisuuksien virrassa. Toinen syy taas se, että ylipäänsä odottelu ei toimi. Mahdollisuuksia on koko ajan maailma pullollaan. Kun odottelee, ei yleensä toimi. Antaa mahdollisuuksien virrata ohi ilman, että nappaa niistä kiinni. Yhä useammin yrityksissä ja organisaatioissa on ongelmana kuilu ajatuksen ja tekemisen välillä. Kuka tarttuu toimeen? Kenelle asia kuuluu? Kenelle uusi asia tai mahdollisuus koskaan kuuluu?
Katsoisitko peiliin?
Vuosi 2016 on vuosi, jolloin uskon, että yhä useampi yritys ja organisaatio haluaa tarttua kommunikaation mahdollisuuteen.
Vuonna 2016 yritysten ja organisaatioiden kannattaa nähdä nämä 3 asiaa mahdollisuuksina:
- Kommunikaatio on yritysten ydintoiminto. Kun poliisijohtaja kommunikoi, se on muuten koko organisaation ytimessä olevaa hommaa. Kommunikaatiolla on suora vaikutus liiketoimintaan.
- Kommunikaatio on rohkeampaa vuoropuhelua. Kun asiakas haluaa keskustella ei siihen voi vastata mainoksella tai automatisoidulla postauksella.
- Kommunikaatio on organisaatiossa kaikkien asia, niin sisäinen kuin ulkoinenkin. Sillä luodaan ymmärrys, tekeminen ja tulos. Kommunikaatiolla luodaan hyvä työpaikka ja toisaalta maineikas yritys, jonka kanssa halutaan olla tekemisissä.
Hommaa riittää, veikkaan.
Ellun Kanat on perustettu ajattelemaan eri tavalla, haastamaan viestinnän toimialan perinteisiä ajattelumalleja ja kaavoja. Tämä ovien auki tempominen on osoittautunut hyödylliseksi asiakkaillemme ja me jatkamme sitä entistä isommalla innolla. Strategiamme ytimessä on kaksi yhtä tärkeää asiaa: Hyvä työ ja hyödyllinen bisnes. Ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Hyvä työ on haastavaa, motivoivaa ja palkitsevaa. Se toteutuu kehittymällä ja kehittämällä, oppimalla, haastamalla ja kiitoksella. Se toteutuu ajattelemalla organisaatio omalla tavalla eikä perinteisillä kaavoilla, joskus mukana on aimo annos anarkiaakin. Hyvä työ ei ole itsestään selvää vaan siitä pitää koko ajan pitää huolta. Emme varmasti ole täydellisesti onnistuneet, mutta rakennamme hyvää työtä koko ajan yhdessä.
Strategian ytimessä on tietysti erityisesti se, että me olemme asiakkaillemme hyödyllisiä. Olemme onnistuneet kiinnostavalla tavalla ristiinpölyttämään erilaisia ihmisiä keskenään. Työntekijämme eivät ole pelkkiä viestinnän ammattilaisia vaan eri alojen osaajia, jotka yhdessä ajatellen kykenevä laajentamaan niin omaa kuin asiakkaidemme ajattelua. Kun kommunikaatio on siellä missä sen pitää olla, eli ytimessä, viestintäkin tunkeutuu viestintäosaston ulkopuolelle, on tärkeää, että viestijät ovat monenlaisista taustoista.
Me emme toimi pelkästään viestinnän toimialalla vaan laajennamme pikemminkin asiakasyritystemme ajattelua siitä missä kaikessa kommunikaatio on ytimessä. Vaikea keksiä montaa asiaa missä se ei olisi.
Ellun Kanoille tulee vuonna 2016 tapahtumaan ainakin seuraavat 3 asiaa:
- Joukossamme on tilaa edelleen tekijöille, jotka ovat ennakkoluulottomia, pelkäämättömiä tekijöitä, ja joilla on kommunikaation intohimo.
- Jatkamme tätä kautta asiakkaittemme auttamista rytmihäiriön maailmassa vauhdittamaan liiketoimintaansa viestinnän keinoin.
- Temmomme toimialan henkisiä ovia auki ja tuuletamme mieluusti käsityksiä viestinnästä.
Myös fyysinen osoitteemme muuttuu. Emme nimittäin enää yli 30 osaajan ja 8 harjoittelijamme vahvuudella mahdu nykyisiin tiloihimme. Uuden toimitilan kriteerit? Tietysti se, että sinne mahtuu paljon naurua, kiroilua, hikeä ja että siinä on kasvunvaraa. Jos tiedät kiinnostavan tilan, isonkin, kommunikoitko sen meille?
Kanat ovat liikekannalla, ilmianna #UusiKanala!
Ovet auki! >> https://t.co/xooMVkT4Lj pic.twitter.com/bu7SDhZCSf
— Ellun Kanat (@sokeakana) 21. tammikuuta 2016