Massi ja äänet määrää, poliitikko ja yritykset juoksee
Sosiaalinen media on mahtava. Sinä vain käytät sitä väärin.
Ihmiset aliarvioivat oman valtansa. Kun halutaan saada ihmiset liikkeelle jonkin asian puolesta, turvaudutaan siihen voimaan, joka ihmisistä lähtee kun he havahtuvat edessään ammottavaan vääryyteen ja kelaavat “ei helvetti tälle pitää tehdä jotain”. Ihmisille pitää vaan ensin syöttää se, mistä he eivät aikaisemmin tienneet tai osanneet välittää. Sen jälkeen syötetään toivo. Ja sitten se, mitä asialle voi tehdä ja mistä klikata. Pam, massat liikkuu.
Sinä et tarvitse poliitikkoa mihinkään. Poliitikko tarvitsee sinua, koska hän juoksee tykkäysten ja äänten perässä.
Kansalainen, miten aiot käyttää tätä valtaa?
Kansalainen, miten aiot käyttää tätä valtaa?
Kun tarpeeksi moni äänestäjä kiinnostuu, poliitikkoakin alkaa kiinnostaa. Poliitikko menee sinne, missä äänet ovat.
Jos arvovaltaansa tarrautuvat poliitikot pilaavat elämäsi, auta niitä, jotka ovat mielestäsi hyviä ehdokkaita. Jos olet kyllästynyt siihen, että juristi sai taas huomauttaa ihmisoikeuksista, äänestä ihmisoikeuksia kannattavia vaaleissa.
Sinä et tarvitse yrityksiä, vaan yritys tarvitsee sinua
Sinä et myöskään tarvitse yrityksiä mihinkään. Yritys tarvitsee sinua, juostessaan sinun massien perässä. Kyllä yritys alkaa tarjoamaan sitä mitä kuluttajat haluavat, mikäli siinä suunnassa on rahaa. Tämä nähtiin silloin, kun gluteenittomien ja vegaanisten tuotteiden tarjonta kasvoi. Jos kuluttajista tulee tiedostavampia ja he pitävät siitä ääntä, yritysten on seurattava perässä.
Jos kuluttajista tulee tiedostavampia ja he pitävät siitä ääntä, yritysten on seurattava perässä.
Kansalainen, miten aiot käyttää tätä valtaa?
Jos yritysten on mielestäsi toimittava suoraselkäisemmin ja läpinäkyvämmin ja tehtävä oikeita toimenpiteitä asioiden eteen eikä vain keskihaaleasti viestiä arvoista, kerro se yritykselle. Sinulla on internet, käytä sitä.
Some on mahtava, sinä vain käytät sitä väärin
Sosiaalinen media on saanut isosti piiskaa perinteiseltä medialta viime aikoina: addiktoivat algoritmit, negatiivisuus ja keskittymiskyvyn väheneminen.
Mutta sosiaalinen media yhdistää ihmisiä ennennäkemättömällä tavalla ja demokratisoi äänen. Kuka vaan voi pitää meteliä tärkeäksi kokemansa asian puolesta ja muuttaa maailmaa. Yksilöt eivät enää tarvitse perinteistä mediaa saadakseen alkuun liikkeitä. Tästä esimerkkinä on Tahdon2013 -liike, joka mahdollisti tasa-arvoisen avioliittolain sosiaalisen median avulla tai Youtube-starbojen nouseminen poliittiseen valtaan Brasiliassa.
Yksilöt eivät enää tarvitse perinteistä mediaa saadakseen alkuun liikkeitä.
Sosiaalinen media on mahtava. Sinä vain käytät sitä väärin. Sen sijaan, että käyttäisit aikaa exäsi Instagram-profiilin tutkimiseen, niin mitä jos ryhtyisit toimimaan hyvän asian puolesta? Sosiaalinen media on addiktoiva ja käytät siihen muutenkin jo liikaa aikaa, niin mitä jos käyttäisit aikasi siellä hyödyllisesti?
Arvostan jokaista, joka pitää esimerkiksi Twitterissä ääntä sen puolesta, että maailma olisi tasa-arvoisempi ja parempi paikka. Sosiaalisen median valtaa käytetään nimittäin myös kaikkia niitä asioita vastaan, joihin minä uskon.
Sinä et ehkä ole yksin mitään, mutta sinä et ole yksin sen ajatuksen kanssa, että asioille on tehtävä jotain.
Sinä et ehkä ole yksin mitään, mutta sinä et ole yksin sen ajatuksen kanssa, että asioille on tehtävä jotain. Yhdessä me ollaan enemmän, yhdessä me ollaan äänekkäitä, paljon ääniä ja paljon rahaa. Me olemme poliittista ja taloudellista valtaa. Yhdessä voi tehdä ennätyksellisiä asioita.
Palavia autoja ja polttopulloja ei tarvita. Kerro mitä haluat, yritykset ja poliitikot will deliver. Kerää ystävät kasaan ja päättäkää, mitä haluatte muuttaa, kuumottakaa vaaliehdokkaita ja poliitikkoja ja kertokaa heille, mitä pidätte tärkeänä. Sosiaalinen media tarjoaa tähän kaikkeen väylän. Helppoa se ei ole, mutta maailmaa ei muutetakaan ihan pienellä.