Brändiaktivismi erottaa vätykset vaikuttajista – uusi podcast kutsuu keskusteluun
Maailman ongelmista on tullut arjen ongelmia. Ongelmia ratkaisevat niin yksittäiset ihmiset, kansanliikkeet kuin brändit. Ajoissa aktiivisille brändeille muutos onkin iso mahdollisuus. Muuttuneessa maailmassa meillä jokaisella, myös brändeillä, on kolme vaihtoehtoa: johda muutosta, seuraa johtajia tai mene pois muutoksen tieltä.
Ajat muuttuvat, maailma muuttuu ja myös yritysten ja brändien täytyy muuttua. Menneisyydessä yritykset saattoivat valita sen, mitä kysymyksiä ne halusivat käsitellä – vai halusivatko jättäytyä kokonaan ulos yhteiskunnallisesta keskustelusta. Se aika on auttamatta ohi.
Ellun Kanat on asiakkaidensa taisteluparina muutoksen pulssilla ja haluaa ymmärtää maailman, yhteiskunnan ja brändien muutosta mahdollisimman hyvin. Muutoksia on helpoin hahmottaa keskustelemalla ja kysymällä. Nyt alkava Brändiaktivistit-podcast kutsuu yhteiseen keskusteluun kaikki kuuntelijat ja joukon kiinnostavia vieraita!
Vastuullisuustyön ja brändiaktivismin perusteita pöyhitään alan asiantuntijoiden, pitkän linjan tekijöiden ja uusien vallankumouksellisten kanssa kuuden jakson verran. Podcastissa käsitellään brändiaktivismia eri kulmilta, esitetään isoja väitteitä ja haastatellaan asiantuntijoita ja brändiaktivisteja.
Ensimmäisessä osassa Ellun Kanojen vastuullisuusasiantuntijat Suvi Auvinen ja Ville Tuominen keskustelevat siitä, mihin tarpeisiin brändiaktivismi vastaa. Vaikka korona on toivottavasti pian historiaa, maailmaa mullistavat kriisit eivät ole ohitse.
Miten brändit aikovat oikeuttaa olemassaolonsa ilmasto- ja kestävyyskriisin maailmassa? Miksi ihmiset luottavat brändeihin nyt enemmän kuin valtionhallintoon tai mediaan – ja pitäisikö brändeihin ja yrityksiin ylipäätään luottaa? Kuka kirjoittaa tulevaisuuden pelisäännöt? Ja onko brändiaktivismi vain uusi konsulttikielinen viestintäkikka, vai ollaanko brändiaktivismissa uuden ajattelun äärellä?
Kuuntele Brändiaktivistit tästä tai valitsemaltasi podcast-alustalta!