Työntekijälähettilyysohjelman kickoff ja some-koulutus
HAASTE
Asuntosijoittamiseen ja vuokra-asuntojen välittämiseen keskittyvä Kojamo halusi lähteä vahvistamaan työnantajakuvaansa sekä tunnettuuttaan.
RATKAISUMME
Ellun Kanat teki Kojamolle työantajakuvaviestinnän ravistelun, joka pohjautui vahvasti Kojamon aiemmin määritellylle olemassaolon tarkoitukselle. Ravistelun pohjalta syntyi toimenpidesuunnitelma, jonka keskeinen konkreettinen teko oli työntekijälähettiläsohjelma. Siihen kutsuttiin kaikki halukkaat työntekijät. Ellun Kanat piti lähettiläille kickoffin, jossa innostettiin lähettiläitä viestimään työstään, arjestaan, Kojamon arvoista ja olemassaolon tarkoituksesta sekä kasvattamaan omaa asiantuntijuuttaan. Lisäksi lähettiläille pidettiin some-koulutus.
TULOKSET
Lähettilääksi lähti mukaan 24 kojamolaista eri ammattiryhmistä isännöitsijöistä kiinteistöassistenttiin ja teknisestä tarkastajasta yksikön johtajaan. Monelle aktiivinen some-läsnäolo oli vielä uutta, mutta koulutuksen jälkeen lähettiläät ovat ottaneet Instagramia ja Twitteriä hyvin haltuun. Postaukset ovat luoneet kuvaa Kojamosta mielenkiintoisena työpaikkana. Aiemmin Kojamo oli some-kanavissa lähes näkymätön, mutta esimerkiksi Twitterissä tehtiin ensimmäisen 1,5 kuukauden aikana työntekijälähettiläiden #goKojamo-aihetunnisteella yli sata twiittiä ja Instagramissa yli 60 postausta.