blog_placeholder

Luonnonvarakeskus

Brändistrategia

LÄHTÖKOHTA

Neljä suurta suomalaista tutkimuskeskusta fuusioituivat Luonnonvarakeskukseksi. Haasteena oli kiteyttää uudelle toimijalle yksi ydin, joka kokoaa kaiken tekemisen ja on yhteisesti hyväksytty.

RATKAISU

Loimme Luonnonvarakeskukselle brändistrategian osallistamalla suurehkon joukon ihmisiä eri tutkimuslaitoksista. Ellun Kanat haastoi tutkimuskeskuksille perinteistä tapaa toimia ja rakentaa brändiä luomalla yhteiskuntaan vahvemmin kiinnittyvä brändi.

TULOKSET

Luonnonvarakeskuksen brändistrategia onnistui kiteyttämään fuusion edut ja sitouttamaan henkilökuntaa muutokseen. Brändistrategia loi pohjan tutkimuskeskuksen tärkeälle roolille kotimaassa, mutta auttoi myös positioimaan sen osana kansainvälisesti merkittävää tutkimuskenttää.