blog_placeholder

Isännöintiliitto

Viestintästrategia

LÄHTÖTILANNE

Isännöintiliitto tekee työtä isännöintialan arvostuksen eteen. Vaikka kyseessä on yhteiskunnallisesti varsin merkittävä ala, joka vaikuttaa päivittäin 2,7 miljoonan suomalaisen elämään, se tunnetaan huonosti ja alan arvostus ei ole kaksinen. Isännöintiliitto viesti lähtötilanteessa paljon, mutta viestintää haluttiin kehittää aiempaa vaikuttavammaksi ja paremmin alan haasteita taklaavaksi. Samanaikaisesti tunnistettiin tarve parantaa isännöintiyritysten viestinnällisiä valmiuksia, koska tutkimuksissa on toistuvasti käynyt ilmi, että viestintä on isännöintiyritysten suurimpia kehitystarpeita.

RATKAISU

Ellun Kanat osallisti koko Isännöintiliiton henkilökunnan uuden viestintästrategian luomiseen. Ravistelemalla olemassa olleita käytäntöjä ja haastamalla Isännöintiliiton toimijoita luotiin aivan uudenlainen viestintästrategia, joka auttaa Isännöintiliittoa ottamaan viestinnällisen loikan. Samaan aikaan etsittiin 8 pilottiyritystä isännöintiliiton jäsenten joukosta, joiden kanssa luotiin yhdessä vankka, konkreettinen viestinnän työkalupakki isännöintiyritysten käyttöön ja sitä kautta alan mielikuvan kohentamiseen. Viestinnän työkalupakki jalkautui isännöintiyrityksiin ympäri Suomen.

TULOKSET

  • Isännöintiliiton uusi, kiteytetty ydinviesti sekä strategiset linjaukset niistä keskusteluviitekehyksistä, joissa jatkossa halutaan olla aktiivisesti mukana.
  • Isot viestinnän teot mielikuvan kohentamiseen ja ydinviestin jalkautukseen.
  • Konkreettinen viestinnän työkalupakki isännöintiyritysten käyttöön.