blog_placeholder2

Strategiatyö lennätti Ellun Kanat ennätykseensä

Ellun Kanat jatkoi kasvuaan vuonna 2016.

Strategiaprojektit ja mahdollisuusviestintä vauhdittivat myyntikatteen 3,61 miljoonaan euroon edellisen vuoden 3,03 miljoonasta eurosta. Kasvua vuodesta 2015 syntyi siis reilut 19 %. Liikevoittoprosentti oli 18,4 % (2015: 22,2 %) ja liikevoittoa syntyi 682 000 euroa (701 000 €).

– 2016 oli todellinen rakentamisen vuosi. Investoimme vahvasti ja pystytimme koko vuoden edellytyksiä kasvulle ja uuden luomiselle. Vaikutus onkin näkynyt heti tämän vuoden tammikuusta lähtien kun saatanallinen rallimme on löytänyt aivan uuden vaihteen, tiivistää Ellun Kanojen hallituksen puheenjohtaja Kirsi Piha.

Vuoden luvuista näkee, että viestintä on entistä useammin yritysten johdon agendalla. Strategiatyö muodosti Ellun Kanojen liikevaihdosta 37,8 %, perus- ja mahdollisuusviestintä 35,4 %, visuaalinen suunnittelu 10,7 %, vaikuttajaviestintä 9,2 % ja isot teot 7,0 %.

37,8 %
strategiatyö
35,4 %
perus- ja mahdollisuusviestintä
10,7 %
visuaalinen suunnittelu
9,2 %
vaikuttajaviestintä

10 prosenttia tilikauden voitosta jaetaan bonuksina tasan kaikkien viestinnän tekijöiden kesken. Bonus on huomioitu henkilöstökustannuksissa.

Vuonna 2016 Ellun Kanat osallistui mm. Aasian Slushiin, valittiin MTL:n vuoden viestintätoimistoksi ja lanseerasi yhteistyön painija Petra Ollin kanssa. Joulukuussa toimitusjohtaja Taru Tujusesta tuli yrityksen osakas 10 prosentin osuudella. Vuoden kohokohdaksi Piha nostaa toimintansa aloittaneen liiketoimintayksikön, datasta näkemystä luovan MTH-tehtaan. Ellun Kanat investoi vuoden aikana vahvasti ajatteluun ja uuden tiedon synnyttämiseen.

– Emme hae kasvua samaa reittiä kuin muut. Etsimme ratkaisuja, jotka aidosti auttavat yrityksiä vastaamaan rytmihäiriön maailman tuomiin uusiin haasteisiin. Niitä ei löydy moneen kertaan tallotuilta poluilta. Tulevaisuudessa esimerkiksi yrityskulttuurin merkitys bisneksen vauhdittajana kasvaa. Meistä kiinnostavimmat ja vaikuttavimmat asiat tapahtuvatkin tällä hetkellä perinteisen markkinointiviestintätoimistojen hiekkalaatikon ulkopuolella, Piha sanoo.