Ellun Kanojen julkaisut

Tietoa on. Aivan valtavasti. Mutta se ei riitä yksinään mihinkään. Tietoon pitää yhdistää näkemys. Näkemys siitä, mitä huomenna tapahtuu.

 

 

Mitä tapahtuu huomenna sponsoroinnille?

VILLE TUOMINEN, RISTO OKSANEN & HEIDI KALMARI

Kirjassa kerrotaan, miksi yritysten kannattaa tehdä perinteistä sponsorointia laajempaa arvopohjaista yhteistyötä yhteiskunnan eri toimijoiden kanssa. Arvoliittolaisuus on arvopohjaista pro bono -työtä ja sponsorointia, jonka avulla voidaan muuttaa maailmaa.

Mitä tapahtuu – kun startup ja korporaatio kohtaavat? (2017)

MARCO MÄKINEN

Miten korporaatiot ja startupit saavat toisistaan enemmän irti? Miten perinteisistä yrityksistä voi tulla startupien avulla ketterämpiä ja luovempia? Miten yhä useammasta startupista saadaan todellinen menestystarina?

Mahdollisuusraportti (2017)

USEITA KIRJOITTAJIA

Mahdollisuusraportti 2017 pureutuu muassa huomisen yrityksiin, työn muuttumiseen, uusiin teknologioihin sekä tulevaisuuden arvoihin. Ellun Kanojen työntekijät siirtyivät vuoroviikoin MTH-tehtaaseen syksyllä 2016 pohtimaan tulevaisuuden teemoja. Tästä ajattelusta puristettiin kokoon 60-sivuinen Mahdollisuusraportti.

Mitä tapahtuu huomenna vastuullisuudelle (2016)

JUKKA MANNINEN

Väestönkasvu, kaupungistuminen, uudet elämäntavat ja ilmastonmuutos vaativat yrityksiltä entistä vastuullisempaa otetta. Kuluttajat, sijoittajat ja työntekijät karttavat niitä yrityksiä, jotka toimivat vastuuttomasti. Kirja etsii vastauksia siihen, miten vastuullisuus muuttuu ja mikä vaikutus sillä on yritysten bisnekseen.


AIKAISEMPIA VÄITEKIRJOJA

Mitä tapahtuu huomenna rakkaudelle? (2016)

USEITA KIRJOITTAJIA

Miksi? No miksi ei? Onhan rakkaus on ihmisen isoin kommunikaatiohaaste ja maailmaa pyörittävä voima. 36 hengen kirjoittajajoukosta löytyvät muun muassa Saara Aalto, Matti Apunen, Tuomas Enbuske, Pekka Haavisto, Antti Holma, Hanna Jensen, Hannu Mäkelä, M.A. Numminen, Göte Nyman, Hilkka Olkinuora, Panu Rajala, Jari Sarasvuo, Anja Snellman, Johanna Sumuvuori, Heikki Valkama ja Tiia Vanhatapio. Kirjan tuotot lahjoitetaan HelsinkiMission toimintaan.

Kirjan voi ostaa mm. Akateemisesta kirjakaupasta, Niteestä ja Suomalaisesta kirjakaupasta.

TILAA KIRJA TÄSTÄ

Mitä tapahtuu huomenna viestinnälle 2 – mahdollisuusviestinnän työkirja (2015)

MERJA MÄHKÄ

Vuoden 2012 viestintäkirjan jatko-osa tuo entistä enemmän konkretiaa mahdollisuusviestinnän tekemiseen, inspiroi uusilla esimerkeillä ja kehitti mahdollisuusviestinnän ajatusta eteenpäin.

Mitä tapahtuu huomenna työnantajuudelle (2014)

MARIA VESANEN & EMMA VARIS

Huomisen työnantajuuteen kuuluu innostava yrityskulttuuri, mutkaton vuorovaikutus ja uusien työtapojen hyödyntäminen. Vetovoimainen työnantajakuva, hyvä työnantajuus ja yrityksen taloudellinen menestys ovat sidoksissa toisiinsa. Yritys, jolla on hyvä työnantajakuva, houkuttelee parhaat osaajat ja tekee nykyiset työntekijänsä ylpeiksi. Ideaalitilanteessa työnantajakuva on tietoisesti rakennettu yrityskulttuurin peili, joka heijastaa sisäistä tekemistä totuudenmukaisesti ulospäin.

Mitä tapahtuu huomenna lobbaukselle (2013)

USEITA KIRJOITTAJIA

Millaista on lobbaus aikakautena, jona jokaisesta on tullut vaikuttaja? Kirja tarkastelee lobbausta, vaikuttajaviestintää ja vaikuttajiin kohdistuvaa viestintää. Julkaisu perustuu selvitykseen, jossa on tutkittu sitä, millaista vaikuttajaviestintää lobbauksen kohteena olevat henkilöt arvostavat, tarvitsevat ja kuuntelevat. Selvitykseen on haastateltu päättäjiä, niin vaaleilla valittuja kuin virkamiehiäkin sekä kartoitettu kansanedustajien ja meppien näkemyksiä verkkokyselyn kautta.

Mitä tapahtuu huomenna ajattelulle (2012)

USEITA KIRJOITTAJIA

Ajattelun tulevaisuutta pohtivat muun muassa Lauri Järvilehto, Jorma Uotinen, Osmo Soininvaara, Mikael Pentikäinen, Helena Ranta, Jyrki Lehtola, Lotta Backlund ja Simo Frangén.

Mitä tapahtuu huomenna Helsingille (2012)

USEITA KIRJOITTAJIA

Millaisessa kaupungissa asumme 10, 50 tai 100 vuoden päästä? Mitkä ovat ne merkittävimmät asiat, tapahtumat, ilmiöt tai paikat, jotka muovaavat Helsingin tulevaisuutta? Entä millainen olisi se unelmien Helsinki, jossa haluaisimme asua?

Mitä tapahtuu huomenna viestinnälle – maineenhallinnasta mahdollisuusviestintään (2012)

KIRSI PIHA & ANNA PUUSTELL

Ensimmäinen kirja mahdollisuusviestinnästä, joka on ehokkain ja innostavin tapa viestiä, missä viestintä on yrityksen strategisessa ytimessä luomassa yritykselle kilpailuetua. Mahdollisuusviestinnän avulla voidaan staattisen maineenhallinnan sijaan strategisesti muovata ja aktiivisesti johtaa yrityksen mainejälkeä niin, että viestinnällä on yritykselle selkeää ja mitattavaa arvoa