Wing

Täysin uudenlaisen palvelun lanseerauskampanja

HAASTE

Google X:n kasvatti Wing valitsi Suomen ensimmäiseksi maaksi Euroopassa avatakseen drone-kuljetukset keväällä 2019. Tehtävänämme oli suunnitella lanseerauskampanja uudelle palvelulle täysin uudella markkinalla – nopeasti ja ilman maksettua mediaa. Aikaa suunnittelulle ja toteutukselle oli kuukausi.

Tavoitteina oli saada näkyvyyttä mediassa ja tuoda Wing suomalaisten tietoisuuteen. Halusimme saada ihmiset innostumaan drone-kuljetusten mahdollisuuksista.

RATKAISUMME

Suunnittelimme kampanjan, jossa yhdisteltiin luovalla tavalla brändiuudistusta, videota, mediatyötä, yhteistyötä Helsingin kaupungin kanssa sekä näkyvyyttä Slushissa.

Mitä Ellun Kanat teki?
  • Lanseerauskampanjan konsepti
  • Brändi-ilme Suomen lanseeraukseen
  • Video dronenkäyttömahdollisuuksista
  • Slush-tapahtuman suunnittelu
  • Mediatilaisuuden järjestäminen
  • Online-kysely

TULOKSET

Kampanja ylitti kaikki tavoitteet. Wing-lanseeraus uutisoitiin yli 300:ssa mediassa, mm. Helsingin Sanomat, New York Times, BBC, Telegraph ja TechCrunch. Kampanja kääntyi globaaliksi tunneissa. Sen media-arvo ylitti 10 miljoonaa euroa, ja kampanja tavoitti yli 100 miljoonaa ihmistä. Ja se oli täysin orgaanista.

300 mediaa
uutisoi globaalisti
10 miljoonaa
€ media-arvo
100 miljoonaa
ihmistä tavoitettu orgaanisesti

Meitä kiinnostaa yhteistyö kanssasi!

Otathan yhteyttä, niin voimme auttaa!