Kojamo

Työnantajakuvaviestinnän ravistelu ja suunnitelma

HAASTE

Asuntosijoittamiseen ja vuokra-asuntojen välittämiseen keskittyvä Kojamo halusi lähteä vahvistamaan työnantajakuvaansa ja tunnettuuttaan. Taustalla oli suuri muutos. Yritys muuttui aravapohjaisten (valtion tukemien) vuokra-asuntojen VVO:sta markkinaehtoiseksi Kojamoksi, jossa vuokra-asuntoja tarjotaan Lumo-brändin alla. Yhtiössä aloitettiin liiketoiminnan muutosta tukemaan myös yrityskulttuurin muutosprojekti.

RATKAISUMME

Ellun Kanat ravisteli Kojamon työnantajakuvaviestintää ja teki toimenpidesuunnitelman, jonka pohjalta työnantajamielikuvaa lähdettiin vahvistamaan. Työskentelyyn osallistui Kojamon johtoryhmä ja HR-asiantuntijat. Muutimme äänensävyn, rakensimme työntekijälähettiläsohjelman ja vahvistimme johtoryhmän näkemysjohtajuutta.

TULOKSET

Kojamo käynnisti #GoKojamo-työntekijälähettiläsohjelman, johon osallistui 24 kojamolaista eri ammattiryhmistä isännöitsijöistä kiinteistöassistenttiin ja teknisestä tarkastajasta yksikön johtajaan. Johtoryhmä koulutettiin näkemysjohtajiksi Twitterissä. Johtoryhmäläisten twiittimäärät kasvoivat seurantajakson aikana neljässä viikossa 45 prosenttia ja seuraajamäärät yli 20 prosenttia. 1,5 kuukauden kuluttua seurantajakson päätyttyä johtoryhmäläisten twiittimäärät olivat kasvaneet jo 80 prosenttia ja seuraajamäärät 67 prosenttia.

Meitä kiinnostaa yhteistyö kanssasi!

Otathan yhteyttä, niin voimme auttaa!