viking_grace_10378_1024x800

Viking Line

Uusia avauksia viestintään

LÄHTÖKOHTA

Viking Line toi vuoden 2013 alussa markkinoille täysin uuden laivan, M/S Viking Gracen, jonka myötä yhtiö kaipasi uudenlaista, tuoretta ajattelutapaa ja uusia avauksia viestintäänsä mielikuvansa raikastamiseksi.

RATKAISUMME

Rakensimme vuoden 2012 lopulla kattavan analyysin pohjalta Viking Linelle vahvan viestinnällisen ytimen, jonka ympärille koko markkinointiviestintä rakentuu. Olemme toimineet Viking Linen viestinnän kumppanina ja tukena siitä asti. Tavoitteena on ollut vaikuttaa mielikuviin, tavoittaa uusia kohderyhmiä sekä palvella median edustajia entistä paremmin.

TULOKSET

Ydinviesti on ohjannut Viking Linen markkinointia ja viestintää uuteen suuntaan. Taloustutkimus Oy:n Kansallinen yritysmielikuva -tutukimuksen mukaan Viking Linen kokonaistunnettuus on noussut 76 prosenttiin vuonna 2014 (70% vuonna 2013). Yritysviestintä 2015 -tutkimuksen mukaan mm. Viking Linen viestinnän nopeus, avoimuus ja luotettavuus ovat kehittyneet matkailualan kärkeen vuosina 2013–2015.