kahmari (1)

Vantaan Energia

Uusiosähköstä hittituote muutamassa kuukaudessa

HAASTE

Vantaan Energia avasi uuden jätevoimalan, jossa roska palaa ympäristöystävälliseksi Uusiosähköksi ja Uusiolämmöksi. Roskasta poltettu uusioenergia oli kuluttajille uusi, tuntematon tuote.

Asenneilmasto jätteenpolttoa kohtaan oli ristiriitainen, eikä energia-asioita koeta kovin mielenkiintoiseksi, saati ymmärrettäviksi.

RATKAISU: ROSKAN UUSI ELÄMÄ

Laadimme kampanjakonseptin, joka on yksinkertainen, konkretisoiva tapa kertoa, mitä kahdella kilolla roskaa voi tehdä: “Roskan uusi elämä”. Teimme tiedotteen ja mediakontaktointia sekä järjestimme tilaisuuden jätevoimalasta. Laadimme sosiaalisen median konseptin ja aktivoimme ylipäätään Vantaan Energian sometusta. Mainoskampanjaan kuului ulkomainontaa sekä printti- ja digiratkaisuja, kuten interaktiivinen pelillinen mainos.

Saittikuvat3

TULOKSET

Uusiösähkö on ollut Vantaan Energialle myyntimenestys. Jo kaksi kuukautta lanseerauksen jälkeen tietoisuus jätevoimalasta ja kiinnostus ostaa Uusioenergiaa olivat suuria niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaissa.

Yli 2,3
miljoonaa katsojaa/kuuntelijaa ensimmäisen viikon aikana
79, 6 %
kuluttaja-asiakkaista tiesi jätevoimalasta 2 kk lanseerauksen jälkeen
93 %
yritysasiakkaista tiesi jätevoimalasta 2 kk lanseerauksen jälkeen
86,9 %
yritysasiakkaista oli kiinnostunut ostamaan Uusioenergiaa