Saitille2

Nooa Säästöpankki

Toimialan näkyväksi haastajaksi

LÄHTÖKOHTA

Pääkaupunkiseudulla toimivaa Nooa Säästöpankkia ei tunnettu halutulla tavalla. Markkinoita hallitsivat suuret ja perinteiset pankit. Pankki halusi lähteä haastamaan vahvasti omanlaisella otteella.

RATKAISU

Ellun Kanat on toiminut Nooa Säästöpankin viestintäkumppanina jo usean vuoden ajan. Kumppanuuden alussa etsimme yhdessä strategisesti olennaiset asiat ja rakensimme niiden ympärille vahvan viestinnällisen ytimen: halusimme haastaa pankkitoimialaa kohtelemaan ihmisiä reilusti ja tasavertaisesti. Samalla kirkastettiin pankin persoonallinen, mutkaton ja helposti lähestyttävä äänensävy ja tapa kommunikoida. Mahdollisuuskartassa määriteltiin ne keskustelut, joissa Nooa Säästöpankin kaltainen toimija haluaa profiloitua.

Nooa Säästöpankki on tehnyt pitkäjänteistä ja systemaattista työtä mediasuhteiden rakentamiseksi ja tunnettuuden nostamiseksi. Otimme myös sosiaalisen median kanavat vahvasti mukaan viestintään. Sparrasimme toimitusjohtajaa ottamaan vahvaa roolia alan puhemiehenä Twitterissä.

TULOKSET

Voisi sanoa, että Nooa Säästöpankin näkyvyys on kokoaan suurempi. Pankin toimitusjohtaja on noussut mielipidevaikuttajan rooliin toimialallaan ja muutenkin tavoitteita kohti ollaan menty määrätietoisesti: tunnettuuden ja mielikuvan koetaan parantuneen yhteistyön aikana.